rmx |
Administrator |
|
|
Dołączył: 27 Sie 2006 |
Posty: 499 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/4
|
Skąd: Bydgoszcz |
|
|
|
|
|
|
Polskie Towarzystwo Kynoterapeutyczne i Międzynarodowy Instytut Dr Swietłany Masgutowej zapraszają na kurs
INTEGRACJA ODRUCHÓW DYNAMICZNYCH I POSTURALNYCH Z UKŁADEM RUCHOWYM CAŁEGO CIAŁA
Kurs składa się z 3 części i przeznaczony jest dla:
- psychologów, rehabilitantów, reedukatorów, pedagogów, nauczycieli i innych osób pracujących na rzecz dzieci i młodzieży mającej trudności w uczeniu się
- rodziców, którzy chcą wspierać rozwój swoich dzieci (również specjalnej troski)
- rehabilitantów, psychologów i innych terapeutów pracujących z osobami dorosłymi
- osób zainteresowanych tematem kursu
W kursie mogą wziąć udział osoby posiadające wykształcenie minimum średnie.
Dziecko rodzi się z pakietem naturalnych sił - odruchów i instynktów. W okresie niemowlęcym i wczesnodziecięcym naturalne odruchy i pierwotne ruchy "wypracowują" połączenia pomiędzy ciałem a mózgiem. Są one przez dziecko wykonywane spontanicznie. Pierwotne schematy ruchów stają się bazą nawyków ruchowych, które następnie wpływają na umiejętności konieczne do opanowania sztuki czytania, pisania, liczenia i innych działań związanych z procesami przyswajania, a następnie praktycznego wykorzystywania informacji. Osiągnięcie właściwej dojrzałości neurologicznej odruchów wieku niemowlęcego stanowi podstawę sukcesów szkolnych, a następnie życiowych.
Metody i techniki Neurokinezjologii pozwalają określić reakcje człowieka na każdy ruchowy schemat odruchu, ustalić stopień jego zintegrowania z ogólnym systemem ruchowym, a także zrównoważyć go poprzez ćwiczenia dynamiczne i izometryczne, a także naturalną aktywność ruchową.
NEUROKINEZJOLOGIA JAKO METODA WSPOMAGANIA ROZWOJU I UCZENIA SIĘ DZIECI Z DYSLEKSJĄ, NADPOBUDLIWOŚCIĄ PSYCHORUCHOWĄ ORAZ AUTYZMEM
Podstawowe cele i zadania neurokinezjologii:
* diagnozowanie rozwoju i kształtowania schematów sensomotorycznych odruchów i naturalnych koordynacji,
* kreowanie programów skierowanych na reanimację i integrację ruchów pierwotnych, odruchów, systemu koordynacji,
* rozwijanie umiejętności optymalnej pracy mechanizmów i programów danych nam od przyrody.
Neurokinezjologia zorientowana jest na:
* Wykorzystanie neurologicznej wiedzy w celu analizy i zorganizowania terapii ruchowego rozwoju (poziomy, etapy, mechanizmy, procesy, strategie i struktura),
* Kreowanie programów integrowania układu pierwotnych ruchów z kontrolowanym ruchem i wyższymi psychicznymi funkcjami,
* Pomoc dzieciom z różnymi deficytami w rozwoju (dysleksją, nadpobudliwością psychoruchową, emocjonalną niestabilnością, opóźnieniem w rozwoju intelektualnym i ruchowym, porażeniem mózgowym, autyzmem).
Misją neurokinezjologii jest dawać dzieciom i dorosłym wiedzę i narzędzia, jakim są naturalne zasoby do łatwego i radosnego uczenia się, bezpiecznego i prawdziwego rozwoju i zdrowia.
Wykładowcami są specjaliści z Międzynarodowego Instytutu Dr Swietłany Masgutowej. Uczestnicy otrzymują certyfikat o ukończeniu I i II części kursu, wydany przez Międzynarodowy Instytut Dr Swietłany Masgutowej.
Części I i II Kursu (21 godzin) odbędą się w Grudziądzu w dniach 14 – 16 września 2007 r. (piątek - niedziela) w godz. 10 - 17
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 15 sierpnia 2007 r. Formularz zgłoszenia do pobrania tutaj >>> [link widoczny dla zalogowanych] |
|